Over de Hersenletsel Lijn.
De Hersenletsel Lijn biedt personen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH), hun mantelzorgers, naasten en zorgverleners een luisterend oor en ondersteunt hen in hun zoektocht naar de juiste begeleiding en hulp.
De Hersenletsel Lijn is bereikbaar op het nummer 02 681 81 81 (elke werkdag van 9 tot 12 uur), via contact@HersenletselLijn.be of via het contactformulier.
Wat biedt de Hersenletsel Lijn?
- Een team van hulpverleners staat klaar om via telefoon, mail of chat een luisterend oor, informatie of advies aan te bieden. Zij bekijken samen met de hulpvrager of er verdere (thuis)begeleiding nodig zou kunnen zijn.
- Een kortdurende begeleiding bij jou thuis, of bij één van de Ankerpunten van de Hersenletsel Lijn, waarbij een trajectbegeleider jou begeleidt in de zoektocht naar gepaste hulp en ondersteuning. De trajectbegeleider luistert naar jouw vragen en bezorgdheden, helpt mee nadenken, geeft informatie, legt mee contacten met externe diensten, …
- Een sterk lokaal aanbod, waarbij er nauw wordt samengewerkt met hulpdiensten in de regio van de persoon met NAH en/of diens omgeving.
- Het overbrengen van kennis, expertise, knowhow,… over de ondersteuning van personen met NAH aan professionals.
- Het organiseren van gespecialiseerde infosessies om lokale diensten te versterken in hun kennis van NAH”
Voor wie is de Hersenletsel Lijn?
- Personen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH) t.e.m. 65 jaar
- Naasten: mantelzorgers, familieleden, vrienden en collega’s
- Professionelen: alle zorg- en hulpverleners zoals artsen, therapeuten en begeleiders
Met welke vragen kan je bij de Hersenletsel Lijn terecht?
Alle vragen die NAH met zich meebrengt kunnen gesteld worden:
- administratie
- dagbesteding
- diagnostiek en behandeling
- financiën, juridische informatie
- hulpmiddelen en aanpassingen
- lotgenotencontact
- mobiliteit
- opleiding, onderwijs, vorming
- veranderd gedrag of emoties
- vrije tijd
- werken
- wonen en samenleven
- …