Voor vragen i.v.m. NAH, nood aan begeleiding of ondersteuning kan je terecht bij de Hersenletsel Lijn. Ze zijn iedere werkdag bereikbaar van 9u tot 12u via het telefoonnummer: 02 681 81 81.
Je kan ook altijd mailen naar: contact@HersenletselLijn.be
Heb je een andere vraag voor één van onze medewerkers? Vul dan het contactformulier in of stuur een e-mail naar info@hersenletselliga.be. We antwoorden je zo snel mogelijk!
- Je kan er voor kiezen om anoniem te blijven. We vragen je, bij de start van de chat, om je naam of een ‘nickname’ op te geven.
- We proberen de duur van het chatgesprek te beperken. Zo krijgen ook anderen de kans om te chatten.
- Het chatgesprek is vertrouwelijk. De medewerkers zijn gebonden aan beroepsgeheim.
- Soms kom je in de wachtrij terecht. Dat wil zeggen dat alle vrijwilligers al met iemand in gesprek zijn. Je krijgt dan te zien hoeveel wachtenden er voor je zijn.
Via de chat kan je al je vragen over Niet-Aangeboren Hersenletsel (NAH) stellen. Een opgeleide medewerker van de Hersenletsel Lijn neemt de tijd om te luisteren naar je verhaal en zorgen. Ze zoeken samen met jou naar een volgende stap of helpen je op weg naar andere professionele hulpverleners. Ook als mantelzorger, familie, of hulpverlener van een persoon met NAH ben je welkom. Chatten gebeurt anoniem, dus er wordt nooit ingegaan op individuele cliëntendossiers.
Uitzonderlijk wordt een chatsessie onderbroken door een technische storing bij ons of bij jou. Log in dat geval nog een keertje in met dezelfde nickname/naam, vraag naar de medewerker met wie je aan het chatten was en dan proberen we jou zo snel mogelijk terug te verbinden met elkaar.
Wanneer de Hersenletsel Lijn en de chat beiden niet bereikbaar zijn en je hebt nood aan een ondersteunend gesprek, neem dan contact op met:
- Tele-onthaal – voor iedereen met levensvragen – gratis nummer 106 of chat op
tele-onthaal.be. - Awel – voor kinderen en jongeren – awel.be/chat.
Voor verder vragen verwijzen we u door naar onze FAQ-pagina.