De chat van de Hersenletsel Lijn is elke werkdag open van 9u-12u en ook op woensdagnamiddag van 13u-16u.
Voor vragen i.v.m. NAH, nood aan begeleiding of ondersteuning kan je terecht bij de Hersenletsel Lijn. We zijn iedere werkdag bereikbaar van 9u tot 12u via het telefoonnummer: 02 681 81 81.
Je kan ook altijd mailen naar: contact@HersenletselLijn.be
Heb je een andere vraag voor één van onze medewerkers? Vul dan het contactformulier in of stuur een e-mail naar info@hersenletselliga.be. We antwoorden je zo snel mogelijk!
- Wanneer we online zijn, kan je beginnen chatten in het venster. Van zodra een medewerker beschikbaar is, wordt je bericht beantwoord.
-
Het chatgesprek is volledig anoniem. Pas indien je verdere hulpverlening wenst, worden je gegevens opgevraagd. Deze worden vertrouwelijk behandeld.
- We proberen de duur van het chatgesprek te beperken. Zo krijgen ook anderen de kans om te chatten.
Via de chat kan je al je vragen over Niet-Aangeboren Hersenletsel (NAH) stellen. Een opgeleide medewerker van de Hersenletsel Lijn neemt de tijd om te luisteren naar je verhaal en zorgen. Ze zoeken samen met jou naar een volgende stap of helpen je op weg naar andere professionele hulpverleners. Ook als mantelzorger, familie, of hulpverlener van een persoon met NAH ben je welkom. Chatten gebeurt anoniem, dus er wordt nooit ingegaan op individuele cliëntendossiers.
Uitzonderlijk wordt een chatsessie onderbroken door een technische storing bij ons of bij jou. Ga in dat geval opnieuw naar de website en vraag naar de medewerker met wie je aan het chatten was. Dan proberen we jou zo snel mogelijk terug te verbinden met elkaar.
Wanneer de Hersenletsel Lijn en de chat beiden niet bereikbaar zijn en je hebt nood aan een ondersteunend gesprek, neem dan contact op met:
- Tele-onthaal – voor iedereen met levensvragen – gratis nummer 106 of chat op
tele-onthaal.be. - Awel – voor kinderen en jongeren – awel.be/chat.
Voor verder vragen verwijzen we u door naar onze FAQ-pagina.